Fysioterapia

Fysioterapiassa panostan siihen, että saat mahdollisimman yksilöllistä ja kokonaisvaltaista, juuri sinulle sopivaa hoitoa. Käytän aina kaikkia tarpeenmukaisia fysioterapian keinoja vaivasi/ kipusi syyn selvittämiseen ja hoitamiseen. Haluan myös opettaa sinua ymmärtämään kehoasi ja hoitamaan sitä itse kivuttomaksi ja vahvemmaksi. Lisäksi lupaan sinulle aina kiireettömän ja ystävällisen palvelun!

Yksilöllisen fysioterapiaharjoitusohjelman saat tarvittaessa Sportyplanner-ohjelmiston kautta. Sportyplanner on kätevä ja helppokäyttöinen treenikalenteri, jossa näet sinulle suunnitellut harjoitteet sekä tekstinä, kuvina että videoina. Sportyplannerin käyttö on asiakkaalle aina maksutonta.

Fysioterapia Turku

Tutustu hinnastoon täällä ja varaa itsellesi aika fysioterapiaan nettiajanvarauksesta!

“Hanna on ihana, ammattitaitoinen, syitä selvittävä ja huomioiva. Hyvä analysointitaito.” -Laura

Tuki- ja liikuntaelimistön fysioterapia

Olen erikoistunut tuki- ja liikuntaelimistön fysioterapiaan. Se tarkoittaa että osaan auttaa sinua, jos kipu tai muu vaiva haittaa elämääsi/liikkumistasi tai sinulla on esim:

-Selkäkipuja, iskiasvaivaa, välilevytyrä

-Niskahartiajumitusta, niskakipua, päänsärkyä/migreeniä

-Olkapääkipua, puutumista käsissä, kyynärpää- tai rannekipua

-Lonkkakipua, polvikipua tai nilkkakipua

-Penikkavaivaa, plantaarifasciitti, vaivaisenluu, kantapääkipu

-Skolioosia, jalkojen pituuseroa tai muuta puolieroa tai vinoutta kehossa

-Liikuntavamma tai rasitusvamma

-Olet menossa johonkin leikkaukseen tai olet kuntoutumassa loukkaantumisesta tai leikkauksesta

-Haluat ennaltaehkäistä tuki-ja liikuntaelimistön vaivoja

-Haluat ennaltaehkäistä tai kuntouttaa työperäisiä kipuja tai vaivoja

-Haluat paremman ryhdin tai tasapainoisemman, toimivan kehon

-Haluat parantaa liikkuvuutta, lihasvoimaa tai yleistä jaksamista

Hoitomenetelminä käytän:

-fysioterapeuttinen tutkiminen, esim ryhti, liikkuvuus, lihasvoima, liikehallinta, tasapaino, kehon puolierot, spesifimmät testit

-manuaalinen käsittely, esim hieronta, faskiakäsittelyt, nivelmobilisaatio, aktiiviset ja passiiviset venyttelyt

-fysioterapeuttisten harjoitteiden ohjaus, esim liikkuvuusharjoitukset, hengitysharjoitukset, liikehallinnan harjoitukset, voimaharjoittelu, tasapainoharjoittelu yms

-fysioterapeuttinen neuvonta, esim työergonomia, taukoliikunta, omahoito, liikuntaneuvonta, ravintoneuvonta jne

-akupunktio

-lymfaterapia

-fysikaaliset hoidot kivunhoitona, esim sähkökipuhoito/elektroterapia ja ultraääni

-kinesioteippaus, urheiluteippaus, dynamic tape

“Jos Hanna ei jotain tiedä, ottaa hän selvää asiasta ja siihen palataan sitten seuraavalla hoitokerralla!” -Satu

Urheilufysioterapia

Urheilufysioterapia on fysioterapian erikoisala. Sinun ei kuitenkaan tarvitse olla huippu-urheilija, että voisit hyötyä urheilufysioterapiasta! Urheilufysioterapian keinoin hoidan ihan tavallisia kuntoilijoita, arkiliikkujia, hyötyliikunnan harrastajia ja jopa sohvaperunoita.

Tuntuuko kipu liikkuessa? Haittaako kipu tai muu vaiva elämääsi, harrastuksiasi tai työtäsi? Aloititko uuden liikuntaharrastuksen, mutta jouduit keskeyttämään sen liikuntavamman vuoksi? Rasittuuko jalat kävellessä? Väsyykö selkä seistessä? Kipeytyikö olkapää kuntosalilla? Joskus liikunta voi olla liian yksipuolista tai vain jotain tiettyä kehonosaa rasittavaa. Tietyt lajit voivat altistaa lajityypillisille rasitusvammoille. Ja joskus liikunnan tulee aloitettua tauon jälkeen liian rankasti.

Urheilufysioterapiassa vaivan syy ja alkulähde etsitään haastattelemalla ja tutkimalla. Hoitokeinona on vaivan syy huomioonottaen yksilöllisesti suunniteltu ja ohjattu aktiivinen harjoittelu. Esim täsmätreeni ongelma-alueelle, lihasvoimaharjoittelu, syvien tukilihasten treeni, tasapainoharjoittelu, liikehallintaharjoittelu, lajityypillisten vaivojen ennaltaehkäisevä tai kuntouttava harjoittelu, liikkuvuusharjoittelu ja liikuntamäärien optimointi.

Varaa aika fysioterapiaan nettiajanvarauksesta ja ota mukaan sisäliikuntavarusteet!

Etäfysioterapia

Fysioterapiapalveluita on mahdollista saada myös etänä. Jos sinulla on jokin akuutti tai kroonisempi kipu tai muu tuki-ja liikuntaelimistön vaiva, joka haittaa elämääsi tai liikkumistasi, ota yhteyttä! Voit varata itsellesi etävastaanottoajan joko nettiajanvarauksen kautta tai lähettämällä sähköpostia hanna@fysioterapeuttihanna.com.

Kirjoita lyhyesti vaivasta johon kaipaat apua, varaa tai ehdota sinulle sopivaa aikaa ja jätä sähköpostiosoitteesi. Minä lähetän sinulle Teams-linkin ajanvarauksen mukaisena aikana. Hintaan kuuluu kirjalliset ohjeet, jotka lähetän jälkikäteen.

Hieronta

Fysioterapeutin suorittama hierontapalvelu sisältää alkuhaastattelun ja -tutkimuksen jälkeen oireenmukaisesti ja yksilöllisesti valitut hoitotoimenpiteet, esim hieronta, lihaskalvokäsittelyt, nivelmobilisaatio, venyttelyt ja omahoidon ohjaus. Lisäpalveluna kinesioteippaus, urheiluteippaus tai dynamic tape.

Hieronnan kesto voi olla 30-90 minuuttia. Ajan ja tarpeen mukaan voidaan käsitellä joko niskahartiaseutu, selkä tai jalat.

Tutustu hinnastoon täällä ja varaa itsellesi aika nettiajanvarauksesta!