Fysioterapia

Fysioterapiassa panostan siihen, että saat mahdollisimman yksilöllistä ja kokonaisvaltaista, juuri sinulle sopivaa hoitoa. Käytän aina kaikkia tarpeenmukaisia fysioterapian keinoja vaivasi/ kipusi syyn selvittämiseen ja hoitamiseen. Haluan myös opettaa sinua ymmärtämään kehoasi ja hoitamaan sitä itse kivuttomaksi ja vahvemmaksi. Lisäksi lupaan sinulle aina kiireettömän ja ystävällisen palvelun!

Nyt mahdollisuus fysioterapiaan myös etänä! Lue lisää puhelinkonsultaatiosta täältä.

Fysioterapia Turku

Varaa aika fysioterapiaan nettiajanvarauksesta

Olen erikoistunut tuki- ja liikuntaelimistön fysioterapiaan. Se tarkoittaa että osaan auttaa sinua, jos kipu tai muu vaiva haittaa elämääsi/liikkumistasi tai sinulla on esim:

-Selkäkipuja, iskiasvaivaa, välilevytyrä

-Niskahartiajumitusta, niskakipua, päänsärkyä/migreeniä

-Olkapääkipua, puutumista käsissä, kyynärpää- tai rannekipua

-Lonkkakipua, polvikipua tai nilkkakipua

-Penikkavaivaa, plantaarifasciitti, vaivaisenluu

-Skolioosia, jalkojen pituuseroa tai muuta puolieroa tai vinoutta kehossa

-Urheiluvamma tai rasitusvamma

-Olet menossa johonkin leikkaukseen tai olet kuntoutumassa loukkaantumisesta tai leikkauksesta

-Haluat ennaltaehkäistä tuki-ja liikuntaelimistön vaivoja

-Haluat ennaltaehkäistä tai kuntouttaa työperäisiä kipuja tai vaivoja

-Haluat paremman ryhdin tai tasapainoisemman, toimivan kehon

-Haluat parantaa liikkuvuutta, lihasvoimaa tai yleistä jaksamista

Hoitomenetelminä käytän:

-fysioterapeuttinen tutkiminen, esim ryhti, liikkuvuus, lihasvoima, liikehallinta, tasapaino, kehon puolierot, spesifimmät testit

-manuaalinen käsittely, esim hieronta, faskiakäsittelyt, nivelmobilisaatio, aktiiviset ja passiiviset venyttelyt

-fysioterapeuttisten harjoitteiden ohjaus, esim liikkuvuusharjoitukset, hengitysharjoitukset, liikehallinnan harjoitukset, voimaharjoittelu, tasapainoharjoittelu yms

-fysioterapeuttinen neuvonta, esim työergonomia, taukoliikunta, omahoito, liikuntaneuvonta, ravintoneuvonta jne

-fysikaaliset hoidot kivunhoitona, esim sähkökipuhoito/elektroterapia ja ultraääni

-akupunktio

“Hanna on ihana, ammattitaitoinen, syitä selvittävä ja huomioiva. Hyvä analysointitaito.” -Laura

“Jos Hanna ei jotain tiedä, ottaa hän selvää asiasta ja siihen palataan sitten seuraavalla hoitokerralla!” -Satu

Hieronta

Fysioterapeutin suorittama hierontapalvelu sisältää alkuhaastattelun ja -tutkimuksen jälkeen oireenmukaisesti ja yksilöllisesti valitut hoitotoimenpiteet, esim hieronta, lihaskalvokäsittelyt, nivelmobilisaatio, venyttelyt ja omahoidon ohjaus.

Hieronnan kesto voi olla 30-90 minuuttia. Ajan ja tarpeen mukaan voidaan käsitellä joko niskahartiaseutu, selkä tai jalat.