Jäsenkorjaus

Jäsenkorjaus on perinnehoito, jota voi kuvailla kivuttomana koko kehon mobilisaatiohoitona. Hoito perustuu ihmiskehon anatomiaan, fysiologiaan ja biomekaniikkaan. Hoidossa käsitellään lihaksia, lihaskalvoja ja niveliä. Tavoitteena on etsiä ja hoitaa ongelman juurisyy, joka voi olla kaukanakin varsinaisesta oirealueesta. Lisäksi hoidolla on vaikutusta myös lymfajärjestelmään eli nestekiertoon.

Hoito kestää n. 90min ja siinä käsitellään koko keho. Lihaksia ja lihaskalvoja käsitellään hierovin ja venyttävin ottein, ja niveliä mobilisoivin eli liikkuvuutta lisäävin ottein.

Hieronnasta poiketen jäsenkorjauksessa hoitoon yhdistetään aina joko passiivinen tai aktiivinen nivelen tai nikaman liike, esim. polven koukistus tai selän taivutus. Näin käsittelyn vaikutus saadaan ulottumaan pintaa syvemmälle liikkeen avulla. Nivelen liikuttamisen kautta tulee usein esiin myös puolierot esim liikkuvuuden suhteen, jolloin voidaan keskittyä hoitamaan jäykempää liikesuuntaa. Näin kehosta voidaan saada tasapainoisempi.

Käsittely on kivutonta ja asiakkaan tuntemuksia huomioonottavaa. Jäsenkorjauksessa ei käytetä liian voimakkaita otteita eikä mitään niveltä liikuteta väkisin. Lempeydestä huolimatta hoito on kuitenkin tehokasta.

Jäsenkorjaus voi olla toimiva vaihtoehto tuki-ja liikuntaelimistön vaivojen hoitoon ja ennaltaehkäisyyn,  esim. selkäkipuihin, niskakipuihin, lihaskireyksiin, nivelkipuihin ja päänsärkyihin. Hoitoa voidaan käyttää ennaltaehkäisemään ja kuntouttamaan työperäisiä vaivoja ja kipuja, esim raskas tai yksipuolinen fyysinen työ tai istumatyö. Jäsenkorjaus toimii myös esimerkiksi urheilijoilla/kuntoilijoilla kehoa palauttavana hoitona liikunnan jälkeen, sillä se rentouttaa kehoa ja tehostaa verenkiertoa. Hoito lievittää lihasjumeja ja -kireyksiä tehostamalla aineenvaihduntaa sekä rentouttamalla kudoksia. Myös turvotuksen hoitoon ja ennaltaehkäisyyn jäsenkorjaus toimii hyvin.

Olen erikoistunut hoitamaan työikäisiä, aikuisia, eläkeikäisiä ja vanhuksia. Koulutuksen, tiedot ja taidot jäsenkorjauksen tekemiseen olen saanut Kansanlääkintäseuran järjestämistä Kalevalaisen jäsenkorjauksen kursseista. Lisäksi olen tutustunut myös Perinteiseen jäsenkorjaukseen.

Jäsenkorjaus Turku

Tutustu hinnastoon täällä ja varaa aika jäsenkorjaukseen nettiajanvarauksesta.

Ota huomioon että hoito tehdään suoraan paljaalle iholle, joten peseytyminen ennen hoitoa on suositeltavaa. Miesten kannattaa pukeutua ns. lyhyisiin kalsareihin ja naisille suositeltavaa on esim hihaton toppi tavallisten alusvaatteiden lisäksi. Kannattaa myös huomioida että raskaampaa liikuntaa ei suositella heti hoidon jälkeen eikä aina myöskään hoitoa seuraavana päivänä.

“Minun ongelmien hoitaminen on onnistunut erinomaisesti jäsenkorjauksen avulla.” -Tapio

20181203_210758